
Почну з того, що представляють громадський транспорт автобуси,
трамваї та метро. Тролейбуси у Європі може і є, але я ніде не бачила.
Маршрутних таксі у місті немає взагалі, бо вони тут не потрібні. Муніципальним
транспортом можна дістатися у будь-яку точку міста у будь-який час. Автобуси
курсують цілодобово, для цього є спеціальні нічні маршрути, які ходять з
інтервалом 40-60 хвилин. Це надзвичайно зручно, коли треба вночі дістатись до
вокзалу або аеропорту, або коли ти просто засидівся у друзів.
Також існують експрес-маршрути,
які сполучають віддалені райони міста і мають мінімум зупинок. Таким чином
можна досить швидко дістатися з одного кінця міста до іншого. Окремі автобуси
пускають додатково у години-пік.

Окремої уваги заслуговує служба jakdojade ("якдояде", буквально "як доїду). Доступна польською та англійською мовами. Вона працює для 21 найбільших міст Польщі та дозволяє до кількох хвилин продумати свій маршрут. Просто треба вказати адресу початку руху та кінцеву адресу, а також ввести час виходу або ж час коли тобі потрібно бути в пункті призначення. І програма розрахує тобі найоптимальніший маршрут із вказанням точного часу коли треба вийти, якими маршрутами їхати з урахуванням часу піших переходів (використовуючи середню швидкість пішохода). Вона також намалює тобі маршрут твого руху, щоб не заблукав та дасть можливість обрати з трьох варіантів: швидкий маршрут, з найменшою кількістю пересадок або ж з мінімумом піших переходів. Якщо ж до твого пункту призначення тобі простіше дійти, ніж доїхати, то вона просто намалює тобі мапу і розрахує приблизний час прогулянки. Мінус програми в тому, що вона працює лише онлайн, плюс - ВОНА ДІЙСНО ПРАЦЮЄ. Тому з пересуванням польськими містами немає жодних проблем, все максимально зручно.
Рухомий склад здебільшого новий, хоча трапляються старі трамваї та вагони метро. На першій гілці метро (а їх тут дві) почуваєшся як вдома в Києві, бо вагони ідентичні))) Двері автобусів та трамваїв (нового зразка) відчиняються натисканням кнопки як зсередини так і ззовні. То як ніхто не виходить та не заходить, двері і не відчиняться. Також на маршрутах є przystanky na żądanie ("пшистанки на жонданьє") - зупинки на вимогу. Це зупинки, які не є дуже популярними і автобус зупиняється там тільки якщо хтось натисне кнопку STOP всередині салону.
В усіх автобусах, трамваях та вагонах метро є схема руху. В багатьох - зупинки об'являє диктор. В деяких є навіть анімовані табло, на яких видно на якому відрізку маршруту в даний час знаходиться автобус/трамвай.
Квитки можна купити на зупинках: в кіосках або автоматах, а також всередині автобусу або трамваю в автоматах (лише карткою) або ж за відсутності автомата - у водія. Діє єдиний квиток на всі види транспорту, різняться вони за часом. Найдешевший квиток 20-хвилинний коштує 3,4 зл. нормальний (десь 22 грн) та
1,7 зл. пільговий(десь 11 грн) . Ще є на 75 хвилин, на добу, на вихідні, звісно є ще проїзні. 20-хвилинні можна купити лише "на землі", у водія тільки 75-хвилинні. Тож проїзд недешевий, але ціна себе виправдовує. Для окремих категорій населення є 50% знижки або ж безкоштовний проїзд.
Транспорт ходить за графіком, відхилення можуть бути до 5 хвилин, в години пік - можуть бути більше. Але загалом щоб тут запізнитись, треба цього захотіти)))
Немає коментарів:
Дописати коментар