Велосипеди, або як їх називають поляки "ровери", досить популярний вид транспорту у Варшаві. Розповсюдженими є точки прокату велосипедів, таких у Варшаві більше ніж 100.
Залишити велосипед можна на будь-якій з точок прокату, зовсім не обов'язково на тій, з якої ви його взяли. Перші 20 хвилин прокату безкоштовні, за годину треба буде заплатити 1 злотий, за другу годину - 3, за третю - 5, а за четверту і наступні - 7 злотих. Але за реєстрацію у системі одноразово необхідно сплатити 10 злотих.
Безкоштовно розповсюджується мапа велосипедних доріжок та пунктів, де можна взяти чи залишити ровер. Її можна подивитися тут. На самій мапі внизу
у вигляді коміксу вказані прості правила руху велосипедом по місту. Працює ця система з 1 березня по 30 листопада.
у вигляді коміксу вказані прості правила руху велосипедом по місту. Працює ця система з 1 березня по 30 листопада.
Окремої уваги заслуговує система велосипедних доріжок, система яких є досить розвиненою у Варшаві, особливо у центрі міста. Доріжки для руху на роверах є відокремленою частиною пішохідної зони. В одних місцях вони відокремлені відмінним кольором бруківки, в інших - білою обмежувальною смугою. При чому на цих "дорогах" навіть визначені "зебрами" місця для їх перетину пішоходами)
Для велосипедистів також є свої переїзди автомобільних шляхів. Вони розташовані поруч із пішохідними переходами та обладнані власними кнопками та світлофорами із зображенням велосипеда замість пішохода. Для велосипедистів, які рухаються по автошляхам на перехрестях під звичайним світлофором на рівні руля закріплений велосипедний світлофор.
Не можу сказати, що на велодоріжках Варшави жвавий рух (хоча зараз лише початок весни, подивимось що буде далі), але мешканці міста поважають такий спосіб пересування. Нещодавно, прогулюючись центром міста ми натрапили на збір велосипедистів, які збиралися проїхатися містом певним маршрутом. У заході приймало участь біля 200 водіїв роверів. Виявилося, що це була акція з популяризації цього виду транспорту та скороченню шкідливих викидів у атмосферу.
На довершення відмічу, що велосипедисти тут трапляються досить різні: можна побачити як спортсмена на швидкісному байку у повній амуніції так і компанію юнаків та дівчат на орендованих роверах або ж панянку у спідниці на витонченому міському велосипеді. Тож схоже на те, що велосипед тут дійсно перетворюється з просто розваги на засіб пересування.
Немає коментарів:
Дописати коментар